עולם האינטרנט שלי

לדאוג לחיית המחמד שלנו

ברווז פלסטיק בבריכה

יש לכם כלב מבוגר? או שאולי אימצתם לאחרונה גור צעיר? לא משנה באיזה שלב הכלב שלכם, אם אתם רוצים לדאוג לבריאות של מי שמכונה (בצדק) חברו הטוב ביותר של האדם – הכל מתחיל בתזונה של חיית המחמד שלכם. אוכל לכלבים קיים במגוון צורות, מרקמים ויתרונות תזונתיים, אז איך אפשר לדעת מה הטוב ביותר עבור החיה שלכם? פניה אל חנות חיות היא הצעד הראשון בהקפדה על בריאות חיית המחמד שלכם.

חיית המחמד שלכם ומה שהיא אוכלת

רובנו מקפידים לאכול נכון, לשתות מספיק מים ולהכניס כמה שיותר חומרים מזינים לגוף שלנו. אבל, כאשר זה מגיע לחיית המחמד שלנו, אנחנו פחות מקפידים. זה יכול להיות בגלל חוסר ידע בנושא או בחירת אוכל לכלבים שאינו מותאם באמת עבורם. תזונה של בעלי חיים, ובמקרה שלנו כלבים, היא חלק מהותי מבריאותו של הכלב. בין אם אתם רוכשים את האוכל אצל הוטרינר או חנות חיות, חשוב שהאוכל יהיה מתאים לכלב ולשלב בו הוא נמצא בחיים.
נכון, יש לא מעט מחלות ותופעות פיזיות אשר אין לנו שליטה עליהן, והן עשויות לקבוע את מידת בריאותו של הכלב. יחד עם זאת, שילוב של תזונה מיטיבה יחד עם דאגה לצרכיו המשתנים של הכלב יכולה לסייע רבות.

 

בכל שלב של החיים

ממש כפי שאנו משתנים עם הגיל, והגוף שלנו משתנה בהתאם, כך גם גופם של כלבים. בדיוק מסיבה זו אוכל לכלבים צריך להיות מותאם לשלב בחיים בו הוא מצוי. כלבים צעירים זקוקים לאוכל מתאים עבורם יותר מאשר צעצועים שאפשר למצוא בכל חנות חיות. בשלב צעיר של חייהם, הגורים בונים את גופם ולכן יש צורך ברכישת אוכל לכלבים אשר מחזק את העצמות והשרירים. במידה וגור הכלבים נולד או אומץ עם בעיה בריאותית כלשהי, המזון אותו הוא צורך צריך לתת מענה לבעיה זו, ללא קשר לגיל.
ומה בנוגע לכלבים מבוגרים? ממש כמו בני האדם, גם חיות המחמד שלנו מזדקנות, ומפתחות מגוון בעיות בריאותיות. כמעט כל חנות חיות מחזיקה ברשותה אוכל לכלבים המיועד לכלבים מתבגרים או מבוגרים ומותאם לתופעות השונות המתרחשות עם הגיל.

 לבחור באיכות

נכון, כלבים לרוב ניזונים מהשאריות שאנו נותנים להם, אך כדאי שהשאריות לא יהיו העיקר. אוכל לכלבים לא חייב להיות שייך למותג יוקרה כזה או אחר, אך בהחלט חשוב שיהיה איכותי ביותר. איך תדעו איזה אוכל לקנות עבור הכלב שלכם? בכל חנות חיות תוכלו להתייעץ עם המוכרים ולקבל המלצות בנוגע לסוגי המזון השונים והמותגים המובילים בתחום של אוכל לכלבים. אפשר בהחלט לרכוש אוכל עבור כלבים אצל הוטרינר, אך קחו בחשבון שההבדל בין רכישת אוכל לכלבים אצל וטרינר לבין רכישת אוכל בכל חנות חיות הוא שבחנות המבחר יותר גדול ויש מספר רב יותר של מותגי מזון לכלבים.