התחבר אלינו

ארכיון מאמרים

כתיבה לעבודה אקדמית – כללים מנחים

איך ניגשים לכתיבה של עבודה אקדמית? קבלו מספר כללים שיעזרו לכם לכתוב עבודות איכותיות ברמה גבוהה

יצא לאור

on

אחד החלקים החשובים בדרך לרכישת תואר אקדמי – הוא כתיבת עבודות. החשיבות של כתיבת עבודות אקדמיות  משתנה מתואר לתואר. ישנם מסלולים שבהם יש חשיבות רבה יותר למבחנים, ומסלולים אחרים שבהם יש לעבודות אקדמיות חשיבות גבוהה יותר. חשיבותן של העבודות האקדמיות גבוהה במיוחד במדעי הרוח ובמדעי החברה, שכן במסלולים אלה התיאוריות והכתיבה נמצאים בלב ליבו של התואר. עם את, גם במדעי הטבע שמבוססים פעמים רבות על ניסויים, ואפילו במדעים המדויקים, יש חשיבות רבה לעבודות אקדמיות.

סטודנטים רבים מתקשים בכתיבתן של עבודות אקדמיות מסיבות רבות. אחת החשובות שבהן היא מחסור בהכשרה מתאימה לכתיבת עבודות אקדמיות. גם תלמידי תיכון מצטיינים, שרכשו ניסיון בכתיבה, אינם מצוידים בכלים מתאימים לכתיבה אקדמית.

בלי מטאפורות

אז איך ניגשים למשימה הזו? ראשית, יש לזכור שהמטרה של כתיבת עבודה אקדמית אינה להפגין את כשרון הכתיבה שלכם, אלא להעביר רעיונות בצורה הברורה והמדויקת ביותר. גם אם יש לכם כישרון כתיבה, זה לא המקום להפגין אותו. הימנעו משימוש במטאפורות לא ברורות, המעיטו בדימויים לא נחוצים והשתדלו להתמקד בעובדות.

בניגוד לכתיבה חופשית, בעבודה אקדמית חשוב להיצמד למבנה ברור ומוגדר מראש. תכנונו של מבנה כזה יקל עליכם גם את מלאכת הכתיבה, וגם יקל על הקורא להתמצא. בעבודה אקדמית מומלץ לתכנן מראש את ראשי הפרקים, ולסדר אותם בסדר רציף והגיוני. שיטה זו תבטיח לכם כיסוי מלא של כל הנושאים שברצונכם לעסוק בהם – וכן תעזור לכם לייצר רצף שיוביל מפרק לפרק.

השתמשו במקורות

עוד נושא קריטי בכתיבתה של עבודה אקדמית או סמינריון מכל סוג שהוא הוא הסתמכות על מקורות. בניגוד לכתיבה יצירתית, שמבוססת על פרי כישרונכם, כתיבה של עבודה אקדמית צריכה להיות מבוססת על מקורות אחרים, ולהתייחס אליהם. האקדמיה כולה מבוססת על דיאלוג ודו שיח בין חוקרים, שמתכתבים האחד עם השני, מעבירים ביקורות, ומנסים למצוא תשובות לשאלות ורעיונות חדשים. כאשר אתם ניגשים לכתיבתה של עבודה אקדמית, התחילו את הדרך במציאת המקורות, עבודות ומחקרים רלבנטיים, קראו אותם, והקפידו להתייחס אליהם ולצטט אותם במסגרת העבודה שלכם.

***

Continue Reading

ארכיון מאמרים

הדרכים ליצירת לוגו שיקדם את העסק

יצא לאור

on

על ידי

העבודה על הרצתו של עסק וקידומו צריכה להתבצע במספר מישורים. אחד המישורים הוא הקניית תכונות המיוחדות לעסק אשר יביאו לכך שהעסק או המוצר יתקשרו מידית לתכונות אלה. כך העסק מעביר לעולם את המסר אותו הוא מעוניין להעביר, יוצר סינון שיביא אליו רק לקוחות המתעניינים במוצריו או שירותיו באופן אמיתי ורציני ויעלה את כמות המכירות. חלק בסיסי ממתן זהות לעסק או במילים אחרות מיתוג הוא עיצוב לוגו מתאים אשר ישקף באמצעות כתיבת שם החברה/המוצר באופן מיוחד או אפילו מתן סימן בודד את הלך הרוח של העסק. בשל העובדה שהלוגו הוא הרושם הראשוני של העסק על קהל הלקוחות ובשל העובדה שהוא תמציתי ביותר, יש חשיבות רבה לכך שיעשה ויעוצב בצורה נכונה תוך התחשבות במספר כללים:    
המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

כתרי חרסינה ויתרונותיהם

יצא לאור

on

על ידי

אחד המרכיבים החשובים בכל הנוגע לשיקום הפה הוא הכתר. הכתר, ממש כשמו, מקיף את השן ההרוסה מכל צדדיה ומהווה לה קירות תמיכה אשר מחקים בצורתם את השן הטבעית. אין ספק כי בנייתו של כתר, גם הוא עשוי מתכתמן הבסיס ועד לקצה כפי שהיה בעבר, מסייע לשן ההרוסה מבחינת התפקוד. המתכת גרמה לכתר לבלוט על פני השיניים האחרות וכל המראה האסתטי של הפה ההי נפגם. בשנים האחרונות חלו התפתחויות בתחום עד לכת שקשה מאוד להבחין כי הכתר אינו השן הטבעית. המשך…

המשך לקרוא

ארכיון מאמרים

לא טוב היות האדם לבדו

יצא לאור

on

על ידי

בכל אירוע משמח, בכל מפגש משפחתי יש את הדודה שנועצת את הסכין: "נו, מתי אצלך? בחור כזה מוכשר ועדיין לבד? יש לי בשבילך בחורה מצויינת!" לא פשוט להיות דתי ורווק. וכמובן, גם להיות רווקה דתיה זו לא מציאה גדולה. רובנו ראינו את הסדרה 'סרוגים' על עונותיה. והתמונה שהתגלתה לא היתה כל-כך פשוטה. גם פנויים-פנויות דתיים רוצים למצוא בני/בנות-זוג, להקים בית יהודי כשר, צאצאים והעיקר, לא לשמוע את השאלה הצובטת: "מתי אצלך?" המשך…

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג