התחבר אלינו

לימודים

כל מה שצריך לדעת על לימודי דיפלומטיה

יצא לאור

on

חולמים על תפקיד משמעותי בחיים הפוליטיים? רוצים להשתלב במשרה בכירה בשירות הציבורי-ממשלתי? מחפשים אחר קריירה מרתקת המשלבת בתוכה שליחות ציבורית? רוצים למצוא את עצמכם מבצעים תפקידי מפתח בתחום הייעוץ הפוליטי? זה הזמן להיחשף לאחד ממסלולי הלימוד המרתקים ביותר המוצעים לכם במחלקות מדעי המדינה. בשורות הבאות תוכלו למצוא מידע מורחב אודות לימודי תואר ראשון בדיפלומטיה הנכלל במחלקות מדעי המדינה באוניברסיטאות ובמכללות השונות ברחבי הארץ.                                                  Man studying outdoors

תואר ראשון בדיפלומטיה- מה זה בכלל?

לימודי דיפלומטיה הינו מסלול לימודים המשתלב בלימודי ממשל, מדינה ויחסים בין-לאומיים. מסלול לימודים זה אורך כשלוש עד ארבע שנים, והוא מיועד לצרכי קבלת תואר B.A במדעי המדינה עם התמחות בלימודי ממשל, מדינה ויחסים בין-לאומיים. תכנית הלימודים מורכבת גם משיעורי חובה בסיסיים וגם משיעורי בחירה הכוללים בתוכם תרגולים ודיונים אודות תהליכים דיפלומטיים המתרחשים בזמן אמת במהלך תקופת הלימודים. בין יתר נושאי הלימוד הנלמדים במסלול לימודי הדיפלומטיה לתואר ראשון (הן ברמה המעשית והן ברמה התיאורטית) תמצאו: לימודי מבוא בתחומי יחסים בינלאומיים ואסטרטגיה, היסטוריה בינלאומית, היכרות מעמיקה עם מדיניות החוץ של ישראל מיום הקמתה, כלכלה פוליטית ומדינית, מדיניות ציבורית, חקר הטרור, השלום והמלחמה ועוד מגוון רחב של נושאים גיאופוליטיים.

בדומה לכל מסלול לימודים אחר, גם במסלול לימודי הדיפלומטיה תוכלו לבחור במהלך הלימודים באחד ממסלולי ההתמחות בהם אתם מוצאים עניין מקצועי או לימודי. בין יתר האפשרויות העומדות לרשותכם תוכלו למצוא: התמחות ביישוב סכסוכים בינלאומיים, התמחות ביחסים הדיפלומטיים במזרח התיכון, התמחות בנושאי ביטחון וטרור, התמחות בתחום השירות הציבורי ועוד. יחד עם זאת, בוגרי תואר ראשון בלימודי ממשל, מדינה ולימודי יחסים בינלאומיים יוכלו להמשיך ללימודי תואר שני ושלישי המיועדים בעיקר לצרכי מחקר והוראה בתחום.  לרשות בוגרי מסלול לימודי הדיפלומטיה לתואר ראשון, עומדים מספר אפשרויות תעסוקה הן בשירותי הציבורי ממשלתי והן במגזר העסקי הבינלאומי. בין יתר מקורות התעסוקה אליהם יוכלו לפנות בוגרי מסלול הלימוד תמצאו: שגרירויות ישראל בחו"ל, חברות ייעוץ אסטרטגי-פוליטי, חברות בינלאומיות המקיימות קשרי חוץ ופנים עם מדינת ישראל, חברות העוסקות במתן ייעוץ דיפלומטי, עמותות העוסקות בזכויות האדם ועוד.

כיום, בעידן הסוגיה הישראלית-פלסטינאית המעסיקה את רוב אזרחי העולם, השירות הדיפלומטי מהווה שליחות ציבורית חשובה במעלתה, ומן הראוי שאת ספסלי הפקולטות למדעי המדינה "יתפסו" סטודנטים בעלי מודעות ציבורית-אזרחית גבוהה. סטודנטים אלו יהפכו עם השנים לנציגים של כל אחד ואחת מאיתנו ברחבי העולם, ומן הראוי שהם יזכו להכשרה המקצועית הרחבה וההולמת ביותר.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לימודים

הרצאות תוכן – הערך המוסף לכל כנס עסקי/מקצועי

יצא לאור

on

על ידי

עומדים לקיים כנס עסקי או מקצועי בזמן הקרוב? מחפשים אחר פעילות תוכן מעשירה ומרתקת אשר תסייע לכם למתג את הכנס כמוביל בתחומו? זה הזמן לדעת הכול על שירותי הרצאות התוכן המותאמים לכל סוגי הכנסים המיועדים לסקטור העסקי/מקצועי.
הרצאות תוכן הן שירות מקצועי המוצע לכם על ידי חברות תוכן העוסקות ומתמחות בבחירת תכני הרצאות ובחירת מרצים לכנסים ואירועים מכל סוג ולכל מטרה. שירות זה מותאם לאופיו כל הכנס ו/או האירוע אותו אתם עומדים לקיים והוא משלב בתוכו הרצאות תוכן וסדנאות המעוברות על ידי מרצים מובילים בתחומם דוגמת ד"ר אייל דורון הנחשב לאחד מהמרצים המבוקשים ביותר בישראל ועל ידי עשרות מרצים נוספים בעלי שם וידע מורחב בתחומם.
הרצאות תוכן לכנסים – כל היתרונות
כנסים מקצועיים/עסקיים הנערכים על ידי גופים מובילים בתחומם ו/או חברות מסחריות, נועדו בין היתר לצרכי קידום רעיונות, מוצרים ושירותים המשווקים על ידי הגוף היוזם את הכנס. כנסים אלו מקבצים לתוכם אנשי עסקים, יזמים עסקיים ובעלי מקצועות חופשיים שונים ולכן תכני הכנס חייבים להיות מותאמים גם למהות הכנס ומטרותיו וגם לקהל היעד העתיד לקחת בו חלק. ברוב המקרים, עולמות התוכן במהלך הכנס מותאמים למטרת הכנס העיקרית שלשמה מתקיים האירוע, כאשר הרצאות התוכן המוצעות לכם על ידי חברות תוכן שונות העוסקות ומתמחות בנושא, יכולות להתאים גם למהות הכנס וגם לקהל המשתתפים בו. מצד שני, הרצאות התוכן יכולות להוות "אתנחתא" חווייתית מהנושא העיקרי של הכנס ובכך לאפשר לקהל היעד ליהנות מעולם תוכן מעשיר שאינו בהכרח קשור באופן ישיר או עקיף לנושא הכנס העיקרי. בשני המקרים, הרצאות התוכן לכנסים מהוות ערך מוסף למשתתפי הכנס ומאפשרות לכל אחד ואחת מהם ליהנות מעולמות תוכן מעשירים ומרתקים.
ברוב המקרים, הרצאות התוכן לכנסים מהוות חלק מרכזי מתכנית הכנס והן מתקיימות לאורך 30 עד 45 דקות. כמו כן, ישנן הרצאות תוכן לכנסים בהן ההרצאה משלבת בתוכה סדנא פעילה למשתתפי הכנס, כאשר המרצה הוא זה המלווה את הסדנא. כיום, כל חברת תוכן מקצועית המתמחה בנושא, מאפשרת לכם מרשימה מגוונת ואיכותית של מרצים לכנסים הכוללת בין היתר מרצים בעלי שם בתחומם דוגמת ד"ר אייל דורון ומרצים נוספים הנחשבים לפורצי דרך בתחומם. בחירת זהות המרצה ותוכן ההרצאה חייב להתבצע בשיתוף פעולה מלא מצד מפיקי ומארגני הכנס לבין חברת התוכן העוסקת בנושא וכל זאת על מנת להעצים את החוויה האישית של כל אחד ואחת ממשתפי הכנס.

המשך לקרוא

לימודים

המיתוסים הגדולים של היהדות

יצא לאור

on

על ידי

הסיפור המרתק, המרגש והאהוב ביותר על קוראי תנ"ך רבים הוא סיפורה של בריאת העולם אשר מצייר תהליך לירי שמרתק את דמיונה האנושות מזה שנים אינספור. אין כאן רק שאלה של אמונה ודת – לסיפור הבריאה יש עוצמה מיתולוגית שעומדת בפני עצמה גם ללא קשר לאמונה. הקוראים המרותקים מקבלים עלילה של סדר, של ארגון, של צדק, שכר ועונש. לא ייפלא שפילוסופים, מלומדים וחכמי דת מפרשים ומתעמקים בסיפור בריאת העולם עד עצם היום הזה. דתות ומיתולוגיות אחרות בראו אף הם מיתוסים על היווצרות העולם, אך דומה שרק הסיפור התנ"כי מושך את דמיונם של המאמינים והקוראים עד עצם היום הזה בעוצמה שכזו.
כידוע בסיפור הבריאה ברא אלוהים את העולם במהלך שבעה ימים: ביום הראשון נבראו השמים והארץ והחושך הופרד מן האור. ביום השני נברא הרקיע, ביום השלישי היבשה והצמחים. ביום רביעי נבראו השמש הירח והכוכבים וביום חמישי הדגים והעופות. ביום השישי נבראו כל שאר החיות ובכללם האדם ובשבת נח ה' ממלאכתו. כך, במילים ספורות, טווה התנ"ך את המיתוס הגדול ביותר בתולדות האנושות ובהמשך מוסיף לכך את הסיפור רב המשמעויות על עץ הדעת, חווה והנחש.
מיתוסים מכוננים נוספים
לעוצמת סיפור הבריאה קשה למצוא מקבילות בדברי ימי האנושות. בסיפורי אברהם אבינו ניתן למצוא עוד מיתוסים מכוננים וחשובים שמשפיעים על המין האנושי עד ימינו אנו. כך למשל קורה בסיפור עקידת יצחק שבו עמד אברהם אבינו במבחן הקשה מכל. ככלל, אמונתו של אברהם, המאמין הראשון, עומדת במבחנים קשים רבים. סיפורו של לוט, סיפור לידתו של יצחק ועוד שפע סיפורים מיתולוגיים שמלווים את המסורות היהודיות נקשרו בשמו של אברהם. לדמות מיתית זו ניתן להשוות אולי רק את משה רבנו ואת דוד המלך.
בין אם בוחנים את סיפורי התנ"ך מנקודת השקפה דתית או מנקודת מבט ספרותית-פילוסופית, מדובר בסיפורים מרתקים שהייתה להם השפעה אדירה על תרבות העולם כולה. האיכות המיתית של הסיפורים מעוררת את דמיונם של הקוראים ומעודדת דיונים מעמיקים על טבעה של האנושות, על גבולות האמונה ועל חוקי המוסר. סיפורי התנ"ך עוסקים בכל מה שמעסיק את המין האנושי מאז סיפור הבריאה עצמו: אהבה, אמונה, קנאה, יצרים, יחסי משפחה, ועוד אינספור רעיונות שחיוניים עבור התפתחות המחשבה האנושית. כבר בסיפורם של אדם וחווה מגולמות שאלות הרות גורל על מוסר, פיתוי, שקר, אמת, חטא ועונש. אין פלא שליצירה האדירה הזו יש תהודה אדירה עד עצם היום הזה.

המשך לקרוא

לימודים

לימודי פוליטיקה ויחסים בינלאומיים

יצא לאור

on

על ידי

מדינת ישראל ממוקמת באחד האזורים הנפיצים והלא יציבים בעולם. המזרח התיכון משופע במדינות ערביות שונות אשר אינן נחשבות דמוקרטיות אבל השפעתן גדולה מאוד בעולם בזכות מאגרי הנפט והגז המצויים בהם. יש צורך להכיר את המשטרים הללו, להכיר את מערכות היחסים ביניהם ולהבין את הדינאמיקה של רצף האירועים שמתרחשים לאורך השנים. לימודי פוליטיקה במזרח התיכון מסייעים לכל סטודנט להבין מגמות אלו, ומסייעים לו להבין את מיקומה ומעמדה המיוחד של מדינת ישראל בתוך המרחב ואל מול העולם.

לימודי פוליטיקה של המזרח התיכון מיועדים לכל מי שרוצה לקבל כלים מקצועיים ומדעיים שיסייעו לו לנתח את כל האירועים, ההחלטות והמגמות שקיימות במזרח התיכון. אלו מהוות חלק בלתי נפרד מהפוליטיקה הבינלאומית שברובה מתנהל מול המערב, ובראשן ארצות הברית ומדינות מערב אירופה. סין ורוסיה הן מעצמות שלוקחות אף הן חלק בהשפעה על מהלכים במזרח התיכון, וגם על מערכת היחסים עימם נותנים משקל בתכנית הקורסים. בוגרי הקורס יכולים להשתלב במוסדות ציבוריים, ממשלתיים, עיתונאים ואחרים. הקורס מיועד גם למי שכבר עובד במוסדות אלו ורוצה להבין טוב יותר על המרחב הזה.

 הוספת ידע

אמנות ניהול משא ומתן הינה, במקרים רבים, חלק בלתי נפרד מלימודים והתמחות בנושאי מערכות יחסים בינלאומיים. יש צורך בהכרת המרחב העולמי ובעיקר, את המוקדים החשובים מולם מתמודדת ישראל. בהתנהלות בינלאומית יש קודים מקובלים וחשוב מאוד להכיר אותם ולהכיר את הניואנסים השונים בהם. בוגר של קורס כזה מגיע עם ידע נוסף וחשוב שיסייע לו בקבלת החלטות שמתבצעות בעת ניהול משא ומתן עם בעל תפקיד במדינה שיש עימה קשרים דיפלומאטיים. כל מי שעוסק בתחום יכול להיעזר בחומר הנלמד שמועבר על ידי מורי הקורס.

מומלץ לכל מי שרוצה להוסיף ידע בנושאי פוליטיקה מזרח תיכונית ובינלאומית, ולכל מי שרוצה להתמחות בניהול משא ומתן ביחסים בינלאומיים להירשם לקורס במוסד בעל מוניטין. במוסד אקדמי כזה יש הנהלה מנוסה וסדרת מרצים מהשורה הראשונה אשר יכולים להעביר את החומר הנלמד בצורה חיונית ומקצועית. הקורסים בתחום מבוססים על ידע רב וניסיון לימודי נרחב שנרכש במשך שנים רבות. הקורסים הללו ממוקדים מאוד ומעניקים כלים חשובים לכל סטודנט. כל מי שלומד בהם יזכה ליחס אישי ויוכל להיעזר במרצים כל אימת שהדבר נדרש לו. בוגרי הקורס יהיו מצוידים בידע מוגבר להמשך דרכם ויבלטו במשרות השונות לאורך זמן.

 

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג