פילאטיס- משיטת שיקום לאימון פופולרי

הפילאטיס הומצא על ידי ג'וזף פילאטיס, והוא פיתח את השיטה במקור עבור עצמו. הוא סבל מפציעות וכאבי שרירים, ופיתח שיטה שותכל לסייע לשיקומו בדרך שלא תיצור עוד נזק. הוא הצליח להמציא שיטה אשר מפעילה כל אחד מהשרירים והמפרקים בגופנו, ובכך לחזק את כל חלקי הגוף בצורה עדינה אשר תאפשר את המשך תפקודו התקין.

יתרונות הפילאטיס

מאז ועד היום, צברה שיטת אימון זו פופולריות רבה בכל רחבי העולם, ומכוני פילאטיס מכל הסוגים צצים כמו פטריות אחרי הגשם. הסיבה הפשוטה לכך היא שזו שיטה בדוקה שאכן עובדת, ושמאוד נעים להתאמן בה. מעניין לראות שבאימוני הפילאטיס ניתן למצוא אנשים מכל הסוגים, בני כל הגילאים ובכל דרגות הכושר- וזאת, כיוון שמדובר בשיטה שכל אחד יכול למצוא בה הרבה מאוד תועלת.

פילאטיס עובד רבות על שרירי הליבה, ובכך הוא משפר את הכוח. בניגוד לשיטות אימון אחרות, מבוססת שיטת הפילאטיס על תרגילים עצימים, עם מספר מועט של חזרות. חלק מן התרגילים מבוססים על מתיחות של שרירים שונים, מה שמפתח מאוד את הגמישות. כישורים נוספים עליהם עובדים בעת אימוני הפילאטיס הם היציבות וכן הקואורדינציה.

בפן הנפשי, הפילאטיס מאפשר מודעות מלאה לכל חלקי הגוף, ושליטה עליהם. אימון כזה יכול לסייע רבות על מנת לפתח כושר ריכוז, וכן להגיע למצב של שלווה. לאחר אימון טוב, ההרגשה לא דומה כלל לעייפות ולחולשה שקיימות לפעמים אחרי אימוני כושר. להפך- אחרי אימון בשיטה זו, אנו מרגישים שלווים ומלאי אנרגיות חיוביות.

פילאטיס מכשירים

אחד מן הסוגים הפופולריים ביותר של השיטה הוא פילאטיס מכשירים. שם, עושים שימוש לא רק במזרון הקלאסי, אלא גם במכשירים מסוגים שונים. המזרון עובד על פעולה כנגד משקל הגוף, ולעומתו המכשירים מגבירים את ההתנגדות יותר ממשקלו הטבעי של הגוף ובכך מסייעים עוד לחיזוק. בנוסף לכך, ניתן לאתגר קבוצות שרירים מסוימות ולתרגל אותן מזוויות אליהן לא ניתן להגיע באמצעות שימוש במזרן.

באמצעות שימוש במכשירי פילאטיס, ניתן לעבוד כמעט על כל קבוצות השרירים בגוף. עם זאת, קשה יותר לעבוד באמצעות המכשירים על שרירי הבטן, ולכן למתאמני המכשירים מומלץ לשלב גם תרגול על המזרון לחיזוק קבוצת שרירים זו.

קשה מאוד להחליט איזו משיטות האימון יעילה יותר. באופן כללי, כיוון ששיטת המכשירים פועלת על התנגדויות גבוהות יותר, היא מתאימה יותר למתקדמים. עם זאת, ניתן לראות תוצאות באימון סדיר בשתי השיטות, הן עבור מתחילים והן עבור מתקדמים.