סיבים תזונתיים – כמה טעים לאכול בריא

כמו רבים מהדברים הטובים בעולמינו, גם הם מקורם בצומח. הם ידועים בשל יכולתם לשפר את תפקוד מערכת העיכול לאורך זמן. הם מסייעים בהורדת רמת הגלוקוז בדם. וכיום, עם התפריט המודרני והמגוון הקיים בישראל בפרט ובעולם המערבי בכלל, ניתן למצוא אותם בשלל מאכלים נפלאים. החל מלחמים טריים, דרך מנות עיקריות ועד קינוחים מדהימים. אז זה הזמן להכיר את החברים הטובים של גוף האדם – הסיבים התזונתיים. כיום כבר אין ספק – תפריט עשיר בסיבים תזונתיים, לילדים ומבוגרים כאחד (הכמות המומלצת היא כ-15-17 גרם לכל אלף קלוריות) הוא תפריט טעים, בריא ומזין.
נהוג לחלק סיבים תזונתיים לשני סוגים עיקריים – סיבים אשר מסיסים במים, בראשם אלו הנמצאים בפירות וירקות, שיבולת שועל ועוד; ומנגד, כאלו שאינם מסיסים אשר הבולטים שבהם הם הדגנים המלאים והחיטה. בבסיסם, מוגדרים הסיבים כרב סוכריים לא עמילניים אשר אינם מפורקים על ידי אנזימי העיכול של האדם. ועכשיו, אחרי שהבנתם במה מדובר, הגיע הזמן לאכול…
עוגיות קלות להכנה, לחמים, פירות וירקות – היכן נמצאים הסיבים?
אז איפה ניתן למצוא סיבים תזונתיים? ובכן, הרכיבים נפלאים הללו נמצאים במגוון רחב של מאכלים. אם נתחיל בארוחת הבוקר, אז כמובן שבלחמים מחיטה מלאה נמצאת כמות נכבדת של סיבים; קוואקר שיבולת שועל הוא מקור נפלא, כשכמובן, שילוב פירות בארוחה החשובה ביותר ביום הוא ברכה; אם חשקה קיבתכם במשהו מתוק לקינוח, תגלו שלל עוגיות קלות להכנה המכילות סיבים אלו שיהפכו כל ארוחה למושלמת. כל מה שנותר לכם לבחור הוא מה הטעם שלכם. עוגיות קלות להכנה במילוי תותים, צימוקים, בננות או דובדבנים, בציפוי וניל, שוקולד או קרמל, ואולי בכלל עוגיות קוקוס הם הסגנון הקולינארי שלכם? מה שלא תחליטו, צפוי לכם תהליך הכנה קל, מהיר ופשוט.

פשטידה

פשטידה

ממשיכים במסע הסיבים שלנו עם קרקרים מחיטה מלאים המצוינים כנשנוש או ארוחת ביניים קלה. גם בננות וצימוקים נחשבים מזינים במיוחד ועשירים בסיבים. לארוחות מלאות השתמשו בקמח חיטה מלאה (מעולה להכנת פיצות או פסטות) ולחם דגנים מלאים להכנת סנדוויצ'ים מופלאים וגדושי ירקות. בשורה התחתונה, תזונה בריאה וגדושה בסיבים לחלוטין לא באה על חשבון הטעם או אפילו הכמות. אל תשכחו שסיבים מסייעים לתחושת שובע לאורך זמן. מצד שני, חשוב לא להגזים עם כמויות הסיבים בתפריט, שכן עודף קיצוני בהם עלול לגרום לבעיות במערכת העיכול ולעיתים אף לחסימת מעיים חלקית או מלאה. אז זה הזמן להתחיל בשינוי התזונתי. בהצלחה!