התחבר אלינו

מזון

סיבים תזונתיים – כמה טעים לאכול בריא

יצא לאור

on

כמו רבים מהדברים הטובים בעולמינו, גם הם מקורם בצומח. הם ידועים בשל יכולתם לשפר את תפקוד מערכת העיכול לאורך זמן. הם מסייעים בהורדת רמת הגלוקוז בדם. וכיום, עם התפריט המודרני והמגוון הקיים בישראל בפרט ובעולם המערבי בכלל, ניתן למצוא אותם בשלל מאכלים נפלאים. החל מלחמים טריים, דרך מנות עיקריות ועד קינוחים מדהימים. אז זה הזמן להכיר את החברים הטובים של גוף האדם – הסיבים התזונתיים. כיום כבר אין ספק – תפריט עשיר בסיבים תזונתיים, לילדים ומבוגרים כאחד (הכמות המומלצת היא כ-15-17 גרם לכל אלף קלוריות) הוא תפריט טעים, בריא ומזין.
נהוג לחלק סיבים תזונתיים לשני סוגים עיקריים – סיבים אשר מסיסים במים, בראשם אלו הנמצאים בפירות וירקות, שיבולת שועל ועוד; ומנגד, כאלו שאינם מסיסים אשר הבולטים שבהם הם הדגנים המלאים והחיטה. בבסיסם, מוגדרים הסיבים כרב סוכריים לא עמילניים אשר אינם מפורקים על ידי אנזימי העיכול של האדם. ועכשיו, אחרי שהבנתם במה מדובר, הגיע הזמן לאכול…
עוגיות קלות להכנה, לחמים, פירות וירקות – היכן נמצאים הסיבים?
אז איפה ניתן למצוא סיבים תזונתיים? ובכן, הרכיבים נפלאים הללו נמצאים במגוון רחב של מאכלים. אם נתחיל בארוחת הבוקר, אז כמובן שבלחמים מחיטה מלאה נמצאת כמות נכבדת של סיבים; קוואקר שיבולת שועל הוא מקור נפלא, כשכמובן, שילוב פירות בארוחה החשובה ביותר ביום הוא ברכה; אם חשקה קיבתכם במשהו מתוק לקינוח, תגלו שלל עוגיות קלות להכנה המכילות סיבים אלו שיהפכו כל ארוחה למושלמת. כל מה שנותר לכם לבחור הוא מה הטעם שלכם. עוגיות קלות להכנה במילוי תותים, צימוקים, בננות או דובדבנים, בציפוי וניל, שוקולד או קרמל, ואולי בכלל עוגיות קוקוס הם הסגנון הקולינארי שלכם? מה שלא תחליטו, צפוי לכם תהליך הכנה קל, מהיר ופשוט.

פשטידה

פשטידה

ממשיכים במסע הסיבים שלנו עם קרקרים מחיטה מלאים המצוינים כנשנוש או ארוחת ביניים קלה. גם בננות וצימוקים נחשבים מזינים במיוחד ועשירים בסיבים. לארוחות מלאות השתמשו בקמח חיטה מלאה (מעולה להכנת פיצות או פסטות) ולחם דגנים מלאים להכנת סנדוויצ'ים מופלאים וגדושי ירקות. בשורה התחתונה, תזונה בריאה וגדושה בסיבים לחלוטין לא באה על חשבון הטעם או אפילו הכמות. אל תשכחו שסיבים מסייעים לתחושת שובע לאורך זמן. מצד שני, חשוב לא להגזים עם כמויות הסיבים בתפריט, שכן עודף קיצוני בהם עלול לגרום לבעיות במערכת העיכול ולעיתים אף לחסימת מעיים חלקית או מלאה. אז זה הזמן להתחיל בשינוי התזונתי. בהצלחה!

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מזון

בריאות של חורף

יצא לאור

on

על ידי

ניקוי ספל בכיור

אנחנו אומרים שכדאי שנתחיל לאכול בריא יותר, שנשלב יותר פירות בתזונה שלנו, שנשתה יותר. החורף, הקור וכל מה שהוא מביא איתו גורמים לנו לוותר על הכנסת הרגלים בריאים – וחבל. גם בחורף אפשר ליהנות משייק טעים של פירות הדר או מחליטת תה מפנקת. כל מה שאתם צריכים בשביל זה היא מסחטת הדרים טובה, ואם תרכשו קומקום חשמלי מעוצב תוכלו לפנק את עצמכם מידי יום בחורף.

להתפנק עם מיץ סחוט טרי

החורף מביא איתו גם שלל פירות הדר מפנקים, אשר ערכם הבריאותי הוא רב. אם החלטתם על הכנסת אלמנט בריאותי אחד אל שגרת היום שלכם, כדאי שזה יהיה מיץ הדרים סחוט. בין אם אתם אוהבים תפוזים, קלמנטינות או שאתם מחובבי האשכוליות, מומלץ לרכוש מסחטת הדרים איכותית. מסחטת הדרים, בשונה ממסחטה ידנית רגילה, עובדת בצורה אוטומטית וכך אין צורך להתאמץ יותר מדי כדי להוציא מיץ מהפרי. כמו כן, המסחטה מאפשרת להוציא את כל המיץ מהפרי מבלי לבזבז חתיכות פרי. הסיבים התזונתיים שבפרי יכולים להגיע ישירות אל כוס המיץ שלכם בקלות.

משקאות חמים

יכול להיות שאתם ממש לא הטיפוסים שירוצו לרכוש מסחטת הדרים כדי ליהנות ממיץ תפוזים טרי. יש את מי שיעדיפו רכישת קומקום חשמלי מעוצב על מנת להכין חליטות תה מפנקות לאורך היום. בשונה מהקומקומים של פעם, קומקום חשמלי מעוצב לא רק נראה יותר טוב אלא גם איכותי לא פחות מקומקום רגיל. יתרון נוסף שיש לסוג זה של קומקום חשמלי הוא נוחות השימוש. כאשר מדובר על מכשיר שיש בו מים רותחים אנחנו נעדיף שהמזיגה והשימוש בקומקום יהיו נוחים ולא מסורבלים על מנת להימנע ממים שישפכו או מכוויות. זו גם מתנה נהדרת לבית חדש. אם עבור עצמכם או עבור חברים, אין כמו קומקום חשמלי שיראה נהדר בכל מטבח וגם ישתלב מצוין במראה הכללי עם יתר מכשירי החשמל שעל השיש ומתחת לשיש.

 

בחירה בין כמה אפשרויות

החלטתם לרכוש מסחטת הדרים או קומקום חשמלי מעוצב? יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם. בראש ובראשונה, הגודל. אל תמהרו לרכוש את מסחטת המיץ הגדולה ביותר או הקומקום החשמלי הגדול יותר, אלא התאימו את המכשיר אותו אתם קונים לצרכים שלכם. לחילופין, אם אתם צורכים כמויות גדולות של מיץ סחוט טרי, מסחטת הדרים גדולה היא ללא ספק האופציה העדיפה במקרה הזה. אם יש לכם התלבטות בין מספר צבעים של המכשיר החשמלי, כדאי ללכת עם מה שכבר קיים אצלכם במטבח. אם יש מגוון צבעים במטבח ואתם לא רוצים להוסיף עוד צבע לבלאגן, ביחרו בצבע נייטרלי כמו אפור, שחור, לבן וכן הלאה כדי לייצר פחות "רעש" בעיניים. קומקום חשמלי מעוצב צריך להיות ממוקם באזור של המטבח שיהיה נגיש ונוח, אך בטיחותי מספיק על מנת שלא לפגוע בילדים צעירים בקירבתו.

המשך לקרוא

מזון

איך תוכלו לחדש עם מתכונים לחגים?

יצא לאור

on

על ידי

חיתוך פלפל

מארחים בחגים? או שאולי מתארחים אצל קרובים? לא משנה אצל מי תתארחו, או את מי תארחו – אתם תידרשו להכין מתכונים לראש השנה של  מטעמים שונים וכדאי בהחלט לדעת איזה מתכונים לחגים יכולים לשדרג כל ארוחה. אם אתם חובבי עוגיות, בוודאי תרצו להכין עוגיות לכיפור, לצאת הצום. במקום ללכת על הבנאלי, הנה כמה רעיונות למתכונים שיהפכו את המנה שלכם למרכז החגיגה.

פתיתים לארוחת החג

כן, קראתם נכון. פתיתים יכולים בהחלט להיכלל בין מנות החג. למעשה, זהו אחד מאותם מתכונים לראש השנה שגם ילדים צעירים יכולים ליהנות ממנו. מדובר במתכון יחסית פשוט, מה שאומר שגם אם אתם לא נחשבים בשלנים מעולים, תוכלו להוציא תחת ידיכם מנה שלא יפסיקו לדבר עליה. אז מה תצטרכו על מנת להכין את מנת החג הזו? בראש ובראשונה – פתיתים, ורצוי מאוד פתיתים בצורת אורז, חופן עלי מנגולד אותם יש לקצוץ דק דק, פירורי לחם פנקו, לימון, חמאה, שמן זית, פלפל ומלח. זו בהחלט לא הדרך המקובלת להכין פתיתים, אך דרך ההכנה היא פשוטה והיא לא דורשת מאיתנו לרכוש מצרכים מיוחדים, אלא כאלה שתוכלו למצוא בכל סופר.

לצמחונים שבחבורה, מנה של כרוב ממולא יכולה להיות משהו נהדר. אמנם, ממולאים וגם ממולאים צמחוניים, דורשים לא מעט עבודה והכנה, אך זה שווה את זה לגמרי. מעבר למרכיבים הטריוויאלים כמו עגבניות, מרק עוף, שמן זית ולימון תצטרכו להצטייד גם בכמה כפות של רכז רימונים.

 

קינוחים חגיגיים – וטעימים

אחד הדברים שכדאי שיהיו בבית כאשר מסיימים את הצום הן עוגיות לכיפור. אבל עוגות לכיפור ממש לא חייבות להיות בנאליות. אפשר בהחלט, ממש בדומה להכנת מתכונים לראש השנה, להכין עוגיות טעימות, מיוחדות וכאלה שלא מצריכות זמן הכנה מרובה. תוכלו להכין עוגיות אלפחורס, ובמידה ואתם מאלה שיותר מקפידים וחשוב להם שהעוגיה תהייה לא רק טעימה אלא גם בריאה – עוגיות שיבולת שועל עם תוספות מגוונות יכולות להיות רעיון ממש נחמד.  אם חשקה נפשכם, למשל, בעוגיות קלילות ופשוטות להכנה, תוכלו להכין עוגיות תמרים מגולגלות. לצורך הכנת המתכון, כדאי להצטייד במרכיבים פשוטים: קמח תופח, חמאה, ביצה, שמן, חלב או מים וגרידת תפוז. כך תקבלו בצק טעים שמשלב בין רכות לפריכות. את המילוי תוכלו למלא בתמרים כמובן (עם מחית תמרים) אך גם שוקולד בטעמים שונים, ריבה או חלווה למילוי העוגיות. מי שאוהב קינמון יוכל לשלב אותו מעל העוגיה, אבל בהחלט אפשר גם בלי.

ויש מי שצמים והם גם רגישים לגלוטן ולכן מחפשים מתכון של עוגיות לכיפור שאינו מכיל קמח. עבור המתכון לעוגיות פיסטוק והל נטולות גלוטן, תצטרכו להצטייד בחמאה רכה, סוכר, קמח חומוס, כפית הל טחון ופיסטוקים קלויים. בטוחים שגם מי שאינו נמנע מגלוטן ירצה לטעום מהעוגיות האלה בכיפור וגם לא בכיפור.

 

 

 

 

המשך לקרוא

מזון

בחירה מוקפדת של פירות וירקות אונליין

יצא לאור

on

על ידי

אכילת ירקות ופירות טריים היא הבסיס של תזונה בריאה. נכון לשנים האחרונות רבים החליטו לזנוח את המאכלים השמנים והמעובדים וזאת על מנת לאפשר לגוף שלהם ליהנות ממרכיבים טבעיים שיובילו אותו לתפוקה מקסימאלית ויאפשרו להם להם לחוש נפלא עם עצמם. במקביל התפתחה מגמה של קניית ירקות ופירות טריים מחנויות ואתרי אינטרנט שמבטיחים ירקות ופירות שנקטפו היישר מן השדה בעת ההזמנה או פרק זמן קצר לפני ההזמנה. מדוע רבים מעדיפים לקנות את הפירות והירקות שלהם מחנויות מיוחדות לממכר מוצרים טריים ומדוע בתקופה האחרונה מושם דגש מיוחד על סוגים שונים של פירות מזן מיוחד? התחילו לקרוא!

 

מוצרים טעימים ובריאים – בקנייה ישירה

תוצרת חקלאית הינה תוצרת בריאה, טרייה וטעימה. מסיבה זו רמת הפופולאריות של קניית תוצרת חקלאית עולה מדי שנה ואיתה גם הדרישה למוצרים אורגניים וכן למוצרים מיוחדים, כמו למשל פירות וירקות מיוחדים אותם מגדלים בשדות חקלאיים ספציפיים בישראל או במדינות מסויימת בחו"ל. רוב החנויות המציעות תוצרת חקלאית מבטיחות תוצרת חקלאית שגדלה בשדות שלהם או בשדות של חקלאים מסויימים שנבחרו בקפידה על ידם ולכן נכון להיום חנויות המציעות תוצרת טרייה של ירקות ופירות זוכות להצלחה רבה, פעמים רבות יותר מסופרמרקטים וחנויות ירקן.

 

ההקפדה על טריות מקסימאלית וסטנדרטים גבוהים מהווים קווי בסיס מנחים בבחירת אותה חנות בה אנשים בוחרים לקנות. ברוב החנויות המציעות פירות, ירקות ומוצרים מיוחדים ברשת, הליקוט של המוצרים השונים נעשה על פי הזמנותיהם של הלקוחות וחלק מהחנויות אשר מוכרות כבעלות מוניטין מוצלח ביותר וכמות גדולה של לקוחות מבטיחות שהן כמעט ולא מחזיקות מלאי עודף. ההחלטה לקנות פירות וירקות טריים מבטיחה שהצרכן יוכל ליהנות מהטעם העסיסי והנפלא של הפרי והירק, מהמינרלים שהוא מאגד ומהויטמינים שבו. הפרמטרים המנחים בעת בחירת חנות המציעה ירקות ופירות (כולל פירות מיוחדים ) הם הכשרות, הפיקוח על תהליך הגידול של המוצרים השונים, הקפדה על תקנים מחמירים, שימוש בחומרי הגנה ספציפיים ושיווק של ירקות ופירות בעלי יתרונות תזונתיים.

 

בנוסף, אנשים רבים מעוניינים בקניית פירות מיוחדים, כמו למשל גזר בייבי צבעוני, ליים, נאשי, יוזו, פפאיה ירוקה, מלון ספרדי ועוד כל מיני פירות וירקות מיוחדים, אם משום הערכים התזונתיים העשירים של אותם פירות ואם משום המראה הססגוני והמיוחד שיכול להשתלב בכל ארוחה או אירוע אותו הם עורכים.  כעת, כל שנותר לעשות הוא להגיע להחלטה באשר לאותה חנות ירקות ופירות אינטרנטית ממנה תקנו ולהחליט מהם הירקות המיוחדים והפירות המיוחדים בהם אתם מעוניינים. שיהיה בתיאבון!

המשך לקרוא

פופולרי בבלוג